Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

donderdag 6 januari 2011

kinder-uitbouw/speel en knutselkamer

Na 2 dagen opvang in het nieuwe jaar is de ‘kinder-uitbouw’ al helemaal ingeburgerd. De kinderen hebben er genoeg ruimte voor al het speelgoed en vooral de knutseltafel wordt veel gebruikt. Ze zijn allemaal dol op knippen en plakken. Gewoon een blaadje vol smeren met lijm is al helemaal geweldig. En dat Liesbeth dan ook nog wil dat er wat opgeplakt wordt….. tja, niet nodig toch! In elk geval wordt er zo wel gewerkt aan grove en fijne motoriek :). De schommel hing ik vandaag weg en daardoor was er plek voor de glijbaan. Het is een leuke hangplek, vooral het blokkeren van de doorgang is een favoriete bezigheid. Maar ook onder de glijbaan hangen, of met z’n 2en op de trap staan (en er zijn maar twee treden).

Gister heb ik een riddertentje bij de Aldi gekocht. Jonah en Levi hadden wel plezier in het in elkaar zetten van dat ding. Nou, het is groter dan ik dacht. In de uitbouw past het niet eens. Dus staat’ie nu gewoon in de kamer. Daar is nu weer veel meer ruimte gekomen doordat al het speelgoed is verplaatst naar de kinder-uitbouw. Het viel me enorm mee dat niet al het speelgoed naar de tent werd verhuisd. Er kwam eigenlijk niets in terecht. Normaal worden hele bakken speelgoed geleegd in een tent om het maar zo gezellig mogelijk te maken. Nu werd de tent vooral gebruikt om via de deur binnen te komen en via een van de ramen weer te vertrekken…..hmmm….Ik heb dus maar een paar afspraken gemaakt en ze houden zich er allemaal prima aan.

Eva was vandaag echt voor het laatst, daarom hebben we cake versierd met slagroom en lekkere snoepjes. Dan hoor je alleen maar smakkende, krakende mondjes. Mmmmm wat lekker! Naomi was alleen zo enthousiast dat ze al deinend op de keukenbank met haar kinnetje op de tafel bonkte; oei, huilen. Gelukkig geen schrammen of tand door de lip. Elmari kon haar goed troosten en had daardoor alweer een prestatie binnen: handelen in onvoorziene situaties. Morgen gaat ze meer prestaties doen en oefent ze op het leiden van een dagdeel. En ik mag toekijken, beoordelen en koffie drinken :).

1 opmerking:

tante lies zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.