Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

donderdag 13 januari 2011

13 Januari

Wat een regen vandaag, gelukkig was het niet meer zo koud. We konden tussen de buien door naar de brievenbus wandelen. Verder zijn we alleen maar binnen geweest. De tent laat ik morgen ook nog staan en dan vind ik het wel weer goed geweest. Ruimte voor weer wat anders, vanavond ga ik eindelijk weer eens langs de spelotheek.

De speeltafel wordt goed gebruikt: vanmorgen werd er aan geverfd, gekleurd en geknipt. De kinderen weten al precies dat ze de schorten moeten pakken en stropen ook netjes hun mouwen op. De verftekeningen hangen prachtig te drogen, staat zo vrolijk dus ik geef ze pas volgende week mee (smile).
E. doet enorm haar best op de opdrachten, maar buiten dat is ze ook echt betrokken bij de kinderen. Ze speelt graag met ze en bedenkt allerlei activiteiten: boekjes voorlezen, verven, stoeien, puzzelen. De kinderen zijn gek met haar! In februari doet ze haar examen al en ik hoop voor haar dat het allemaal goed gaat!

Vanmiddag zat de hele club, inclusief bso’ers, te bouwen aan een prachtig duplo huis. De oudere kinderen geven weer een ander sfeertje in huis, zo is het een echte verticale groep: van alle leeftijden wat. Zo leren de kleinen van de groten en leren de groten rekening houden met de kleintjes.
R. deed een leuk spelletje met een verstopte kookwekker. Om de beurt mochten de kinderen raden waar het verstopt was. Muisstil waren ze; goeie juf in spe!

Geen opmerkingen: