Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

vrijdag 7 januari 2011

Vanochtend moest E. flink haar best doen: het leiden van een dagdeel zonder bemoeienis van mij. Het ging haar heel prima af, en tuurlijk er zijn altijd verbeterpunten, maar die uitdagingen kan zij wel aan! Ergens in Februari mag ze het nog eens doen maar dan wordt het een echt praktijk-examen.

N. had gister de verjaardag van haar moeder gevierd en was daardoor laat gaan slapen. Ze was vroeger dan normaal moe en had dus niet overal zin in. Logisch natuurlijk, maar de jochies konden haar er wel doorheen trekken: spelen in de tent, magneten plakken op de koelkast, springen en gek doen…….
M. heeft het veel over mamma’s dikke baby-buik: het is een spannende tijd voor hem (en pappa en mamma). En wij zijn natuurlijk ook allemaal erg benieuwd naar het baby’tje.
I. neemt volgende week zijn broertje voor het eerst mee. Dat zal wennen zijn voor hem; zal hij gaan moederen over hem, of vind hij het maar niks?? De broertjes komen vanaf volgende week op maandag en vrijdag. Dat betekent dus dat de maandag een nieuwe opvangdag wordt voor mij. Er komt dan ook een nieuw meisje bij van ongeveer 1,5 jaar.

M. kwam met Mega mindy pak uit school en was door een vriendinnetje flink opgemaakt. Prachtig! M. ging niet slapen en daardoor konden die twee een poosje samen optrekken/streken uithalen: de w.c inzepen met de kikkerzeep, springen van de kussens, maar ook samen knippen uit de intertoys speelgoed gids. (Gister zaten M en H een hele poos aan tafel te bladeren door dat verleidelijke ding).
De laatste dag van de week alweer. Een vrij weekend voor de boeg, alhoewel Robin wel veel verslagen moet schrijven, hoef ik lekker niks! Ik wens iedereen een heerlijk weekend toe en tot volgende week.

Geen opmerkingen: