Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

dinsdag 11 januari 2011

snottebellen en slaapgewoontes

Vandaag voor het eerst geen I. op dinsdag. Hij is er nu op de maandag en vrijdag samen met zijn broertje. M. stond er alleen voor met de meiden….
Dus werd er gespeeld met poppen, maar ook met de auto’s hoor! Wat kunnen de kinderen samen goed spelen, weinig wanklanken vandaag. Ze verzinnen samen van alles: de tent wordt nu toch een huis vol dekens en poppen en boekjes. De drie ‘grote mensen krukken’ die ik bij de Ikea had gekocht worden goed gebruikt om op te klimmen, en dan van af te glijden, maar ook gewoon om op te zitten. H. had de microfoon ontdekt en ging zingen over de stoomboot. N. en M. wilden toen ook om de beurten zingen in het speelgoedding. N. zong over zwarte piet die uit fietsen ging en over het koetje en het kalfje. Ze moesten erg om elkaar lachen. Jammer dat ik geen foto heb gemaakt. Het zag er zo leuk uit: 3 peuters in een kringetje op een grote kruk, al luisterend naar elkaars optreden. M. vond het vooral leuk om in het ding te blazen en de echo te horen.

De snottebellen zijn weer ‘in the house’ dus liggen de stapels zakdoeken en keukenrollen weer klaar. Gelukkig geven de meiden heel goed aan dat er een lappie nodig is. Het zou ook handig zijn als ze dat gaan doen bij vieze luiers! Gelukkig ruik ik het tegenwoordig weer goed.

We zijn alleen naar buiten geweest om naar school te gaan, en om 10 uur brachten we onze oudste met de camper naar het station.
Ze weten precies waar ze willen zitten. De gordijntjes zijn leuk om dicht te doen, en je kunt de auto’s zo goed zien rijden. Vandaag zagen we een roze auto, en later een rode en een witte. Vooral M. let daar echt op……

Hij heeft geen zin meer om te slapen, oogt niet altijd wakker, maar ik laat hem maar, hij is ook al drie! Hij vind het wel heerlijk om even de tijd met mij alleen te hebben. Vandaag hielp hij met de afwasmachine uitpakken. Ik liet hem de vorken en lepels uitzoeken. Hij hielp graag!
N. vroeg vanmorgen al in welk bed ze mocht slapen. Ze wilde graag in het onderste bed van het peuterstapelbed. Normaal slaapt I. daar, en nu kon het wel, ze vertelde dat ze er zelf graag in wilde klimmen. Leuk dat een kind daar dan dus over na denkt. Het is een bedje waar een kind zo zelf in kan klimmen. Je schuift daarna het hekje naar beneden en doet het dicht met een slotje. De babyfoon zet ik altijd aan, en ook heb ik overal brandmelders hangen. Ik hoop echt dat ik het nooit zal meemaken dat ze afgaan.

H. wil niet op de studeerkamer slapen: veels te donker, zij slaapt altijd op L's kamer. De voetbalposters mogen wel blijven hangen van haar. Gelukkig maar, al die sportmannen die je toekijken als je ligt te slapen, leek mij niks….
Ik zal de dames zo weer wakker maken, hoogste tijd! Straks halen we de bso'ers weer op. Dan drinken we wat limonade en thee. Nienke bracht vanochtend een heel leuk blik vol koekjes voor bij de thee, mmmm.
Tot donderdag allemaal.

Geen opmerkingen: