Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

dinsdag 11 mei 2010

Hongerige snaveltjes en gevulde harten

Wat een drukte voor de twee mezen-ouders: ik zie ze af en aan vliegen om hun kroost te voeren. En dat gaat soms heel spectaculair: het lijken soms net straaljagers.....Hoe veel kleintjes er zijn weet ik niet, en hoe groot ze zijn ook niet. Dat wordt volgend jaar een cameraatje ophangen.

Die kleine meesjes lijken wel op de kleine mensjes bij mij in huis.  De vroegste vogeltjes zien mij nog ontbijten en kijken geregeld het brood uit mijn mond. Dan smeer ik maar een broodje meer :-)Daarnaast wordt er gevraagd om ranja, en als er een begint wil de rest ook. Tegen 9-en begint de vraag om een appel o.i.d. Daar beginnen we dan om half 10 maar mee. Tegen half twaalf begint de vraag naar de broodjes: "hoe lang gaan we brood eten"? Als ik dan al aanstalten maak om de tafel klaar te gaan maken zijn de zit-plekjes al heel snel bezet......en krijg ze dan nog maar eens aan het spelen. Na een goede siesta gaat een plakje cake, koekje, e.d. er natuurlijk wel in. Vanmiddag begon er in eens eentje te vragen om snoep, daar doe ik niet aan, wel aan doosjes rozijntjes........mmmmm En dan is er natuurlijk nog het plakje kaas, de soepstengel, komkommerplakjes, enz. Ik snap die kleine vogeltjes wel: er moet gegroeid worden, de motor moet draaien, want er wordt natuurlijk ook heel veel gespeeld, gefietst, gedanst, gesprongen, gerend, enz.

En uiteindelijk gaat het natuurlijk in de eerste plaats niet om de hoeveelheid "maag-vulling" die er te halen valt, veel belangrijker is een gezond, kloppend, warm en geliefd hart!

Geen opmerkingen: