Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

donderdag 27 mei 2010

examenstresssss

Mijn eerste 'examen' is binnen: geslaagd als gastouder. De GGD reageerde vandaag positief op "Tante Lies". Er werd gevraagd naar: achterwacht, contact met ouders, dagindeling, pedagogisch beleid, en of ik op de hoogte was van het protocol kindermishandeling. Deze had ik gister nog doorgekeken, en op de cursus had ik dit ook al gehad.
Ik had gelukkig vanmorgen net een dweiltje door het huis gehaald (dat is meer voor m'n eigen huisvrouwengevoel ;) denk ik), de kinderen waren heel lief aan het spelen en Denise was er gelukkig om de boel 'in het gareel' te houden. Dat dit nu achter de rug is lucht me wel heel erg op merk ik.

Nu op naar mijn tweede examen a.s. zaterdag. Ik heb nog heel wat door te lezen: pesten, verslaving, gewetensontwikkeling, zelfonderzoek en observatie, etc, etc. hmm hmm.......

Over twee weken bezoek ik de vakbeurs kind en opvang. Ik ben benieuwd of ik daar nog iets tegenkom over muziek en dans met baby's, peuters en kleuters. Ze zijn allemaal zo gek op muziek, op verhaaltjes en bewegen.

En de examentijd voor de meiden zit er bijna op: alleen nog frans en aardrijkskunde voor Roos, Maninne is klaar met alles, dat lucht op!!

2 opmerkingen:

Akelein zei

Gefeliciteerd, waren ze erg streng van de GGD? Ik heb net deze week gehoord dat ik geslaagd ben voor mijn MBO-2 Zorg en Welzijn, uitstroom gastouderopvang. En bij mij is het wachten nu op de GGD. Kwamen ze echt onverwacht, of werd je van te voren gebelt? Voor de theorievragen ben ik niet bang, maar wel angst dat het net op dat moment een chaos en rommeltje is. Werd er ook speciaal gecontroleerd op veiligheid en hygiƫne? Ik vond het theorie-examen erg meevallen. Veel vragen over praktijkvoorvallen en weinig over al die stof die ik uit het boek geleerd had.
Succes zaterdag! Groet Aafke (gastouderopvang "Akelein")

tante lies zei

Hallo Aafke,
het viel mij allemaal wel heel erg mee. Ik denk dat een 'ggd-er' wel snel 'proeft hoe het er aan toe gaat. En een beetje rommel is toch niet erg, er wordt ook geleefd! Ik werd 's morgens gebeld en binnen 10 minuten stond hij op de stoep....:) we hebben veel gepraat en hij vroeg zeker ook naar hygiene en veiligheid. Hij bekeek de tuin en keek of er rookmelders waren,. Ik was eerst wel heel nerveus, maar ik dacht, ik ben gewoon mezelf, en prentte mezelf goed in dat het hier echt wel goed zit! ik heb namelijk steeds weer positieve feedback van de vraagouders, en familie, dat geeft wel een goed gevoel. advies: probeer rustig te blijven, wees zeker van jezelf, je hebt toch niet voor niets je diploma gehaald?!! Veel sterkte en succes ermee.
groetjes van Liesbeth