Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

dinsdag 13 april 2010

snijbonen en een te hoge lat

"Als je jezelf een te hoge lat oplegt voel je je geregeld onprettig als je niet aan de eis van de lat kan voldoen". Dit is geen wijsheid uit een boekje maar een "Tante Lies" ontdekking.
Dagelijks mijn weblog bijhouden is wel een hele hoge lat! Dat werkt niet echt bij een druk gezin en sociaal leven. Maar om er dan meteen een maand mee te pauzeren was ook niet echt mijn plan. Ik pak de draad gewoon weer op en ik probeer zo nu en dan wat op de blog te zetten. Een bijgestelde lat, ik hoop dat dat een beter gevoel geeft.....

Het is nog steeds wennen zo'n dag zonder Merel. Nu zij naar school gaat is het voor Jill wel iets stiller. Maar na 3en is het ekstra gezellig met Merel en Hugo!

Vandaag zijn we veel in de speeltuin geweest. Liv bleef langer wakker en daardoor kun je gewoon wat makkelijker weg met elkaar. (Nu sliepen de 3 peuters allemaal tegelijk.)
Naomi kan nu helemaal alleen de grote glijbaan opklimmen. Het is best een lastig parcours langs al die wiebelende balken, zelfs Liv heeft het ontdekt. Voor Mats is het geen enkel probleem, hij wil nu ook langs de 'gewone' trap omhoog: die is wel sneller maar ook meteen moeilijker. De zandtafel is ook uitdagend om op en af te klauteren. Dat was dus vanochtend.
Vanmiddag zijn we weer naar de speeltuin geweest, maar nu ook met onze bso'ers Merel en Hugo. Voor Hugo een feest omdat hij dan zijn grote vriend Thymen weer ziet. Die duiken alle struiken in en maken geheime gangen en zoeken verloren knikkers, geweldig!
Gelukkig is het naar huis gaan dan geen probleem, want daar wacht voor iedereen een beker ranja met een doosje rozijntjes.
Dan heb je er zes, heel stil want genietend van hun lekkers, aan de tafel zitten. Dan voel ik me geweldig blij en trots met/op dit geweldige stel kinderen !!

Nog even over die snijbonen. Ik heb een hele ouderwetse snijbonenmolen, nog van mijn oma geweest. Met een beetjes smeerolie loopt het ding nog steeds als een trein (op de roestplekjes na dan:( ) Mijn eigen kinderen hebben altijd veel plezier gehad met draaien en vullen van het apparaat, maar ook de gastkinderen hebben het ding ontdekt.
Jill heeft vandaag ons avondeten door de snijbonen molen gedraaid, echt alle bonen, en dat deed ze geweldig! Merel zag later vanmiddag de molen liggen en wilde ook al aan de slag maar helaas, er was geen boontje meer over :).....

Robin zal tzt wel snijbonen zaaien in de volkstuin, dan is een beetje hulp met draaien wel handig! :)
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: