Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

donderdag 29 april 2010

laatste schooldag en veel plezier

Nee geen laatste schooldag voor de bso'ers binnnen Tante Lies, maar de L'S'D van Maninne en Rozemarie (HAVO en VMBO)Nu nog even 2 weken flink leren, dan 2 weken examens en dan..........eindelijk dat felbegeerde diploma!

De Bso´ers hebben natuurlijk wel lekker een weekje vakantie. Sommige kinderen hebben ook ´Tante Lies vrij´ en anderen komen gezellig 1 of meer dagen spelen. Vandaag was het in elk geval 1groot feest: de kinderen hadden zo´n plezier samen, geen geruzie, gezellig samen spelen, helemaal zoals het hoort. We maakten een wandeling langs de kikkersloot en keken en zwaaiden naar de vrachtwagens, we renden zo hard we konden, we maakten sprongetjes in de lucht en probeerden te hinkelen. We proberen ook netjes over te steken en dat is best lastig: STOP.......KIJK.......EN .... LUISTER. We zingen dit bij elke oversteek en nu maar hopen dat ze er wat van opsteken!
De zandbak is weer bijgevuld en daar zaten 5 x 2 handjes in te scheppen. De taartjes worden overal heen gesleept, onder de tuintafel was de oven, het zadel van de driewieler lag in eens vol met zand en Ivan stapte met zeef en bakjes de kamer in........De oude zitbank voelde aan het einde van de dag ook niet helemaal meer zoals het hoorde (LOL).....Gelukkig heb ik een stel lieve flinke, kinderen; aan het eind van de dag wordt alles weer opgeschept, aangeveegd en opgeruimd! Nu rond ik dit blogje snel af, want ik ga kijken naar de versierde fietsen. Wie weet zie ik nog een paar kinderen bij de lampionnen optocht, Noa is in elk geval verkleed als pipi, succes dametje!! Morgenochtend gaan Merel, Hugo en Anna op de wagen voor de aubade. Misschien zie ik Nick en Luuk ook nog op de wagen. Maud is alweer te groot denk ik..... En morgen mag Rozemarie weer spelen in de optocht, en dit keer is het geloof ik wel heel bijzonder, ze gaan op de brug counteren (door elkaar lopen), en prachtige nummers spelen, leuk!










1 opmerking:

Janny van Lenthe zei

Hoi Liesbeth! Wat leuk dat je een weblog bij houdt! Was me nog niet eerder opgevallen!
Wat doe je je "werk" toch met veel liefde en overgave! Het is en blijft ook zo'n fijn idee dat onze dochter Naomi in zo'n warm nest terecht is gekomen!!! Straks mag ze 3 dagen naar jullie toe en ze zal met veel plezier en in het volste vertrouwen gaan! Geniet van je "vrije" dagen in de vakantie en tot gauw!
groeten van Janny