Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

dinsdag 20 april 2010

Hieronder een heel kort overzichtje van vandaag. Er valt natuurlijk véél meer te vertellen.....

Ik had een kort nachtje want de wekker ging af om 6:15 en ik lag er pas na 12en in....Dat krijg je als je op je vrije maandag de zolder op gaat ruimen: Levi kon namelijk niet fatsoenlijk drummen, hij zat ingebouwd tussen de rommel die overbleef na onze interne verhuizingen. Nu staat alles staat weer netjes achter de schotten, en de rest mag naar de vuilnis/kringloop.
Vandaag was er een 'andere Denise' = Jodie. Zij is er de hele week om haar maatschappelijke stage vol te maken. Ze had het erg naar haar zin vandaag en voelde de kinderen heel goed aan! Ook was Anna er vandaag voor het eerst. Dat is voor beide kanten altijd best spannend, hoe zal dat gaan: voelt ze zich thuis, is er aansluiting met de andere kinderen, kan ze zich uiten naar mij en voel ik het nieuwe kind ook goed aan? Meestal bemoei ik me er dan niet te veel mee, laat het kind lekker z'n gang gaan en alles onderzoeken. Want er "boven op zitten" werkt vaak averechts. Anna bleef tussen de middag bij ons 'over' en het was heel gezellig om met elkaar samen aan tafel te eten. Het was ook een hele club: Jodie, Rozemarie (was vrij), Mats, Naomi, oma (die kwam gezellig even mee-eten), Anna en ik (Liv lag toen al op bed, en Jill was er helemaal niet omdat ze ziek was.....:-( ). Ondertussen mocht ik voor Roos nog wentelteefjes bakken: één en al rumoer dus....Daarna ging Anna weer naar school. Toen was het heel stil want alle andere kinderen lagen op bed. Ik had toen mooi de tijd om de potloden e.d. uit te zoeken, de knutselkast is nu weer helemaal up to date! Jodie kon ook een beetje bijkomen...... Om 15:15 Hugo,Merel en Anna weer van school gehaald. Het is dan fijn om samen wat te drinken en wat lekkers te eten.
Het waaide vanmiddag zo hard dat de speeltuin met al dat zand geen leuke speelplek meer was, dus hebben we maar een rondje kikkersloot gelopen.Vol enthousiasme moesten er driewielers en poppenbuggy mee.
Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik twee driewielers droeg en Jodie de buggy inclusief poppenbuggy duwde :), en die meiden maar rennen en een lol hebben. Hugo vond het geweldig om de tractor tegen elke boom te parkeren en daar moest Mats weer enorm om lachen. Leuke wandeling dus. Op naar morgen, want dan mag ik voor Daan, Dewi en Esmee zorgen, weer samen met Jodie, gezellig dus!

Geen opmerkingen: