Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

vrijdag 5 maart 2010

Zoekactie eindelijk geslaagd!!

Normaal heb ik op vrijdagochtend een redelijk vast programma, maar het leek er niet op vandaag...

Merel was voor de eerste keer op vrijdag naar school: wat stil en ongezellig zo zonder haar! Daar zullen we dus maar aan moeten wennen.
Noa en Thyrsa konden niet komen wegens ziekte. Ook al zo ongezellig en helemaal omdat Merel haar verjaardag wilde vieren met meer Tante Lies'ers: Er moet natuurlijk hard gezongen worden voor de jarige en daar is Noa zo goed in :) We hebben het nu maar even anders opgelost: Zingen en lekkers eten doen we gewoon op dinsdag als we de verjaardag van Naomi vieren. En een cadeautje voor de kinderen hebben we vandaag maar bij de " Tante Lies kinderen " afgeleverd. Samen met een mooi kaartje dat Merel, Maninne en ik vandaag hebben gemaakt.
Verder was het een echte knuffeldag: Dat gaat heel goed op onze "nieuwe (heel oude) leesbank", dat is zo'n gezellig plekkie: je kunt er de keuken in de gaten houden, de kamer én de bijkeuken. En je kunt er heerlijk op voorlezen. De kinderen vinden het leuk om er op te liggen, hutje op te bouwen, er van af te rollen en er op te springen en dat laatste wil ik natuurlijk echt niet hebben, gelukkig luisteren ze goed! De bank gaat dus nog naar niet naar de kringloop.

Vandaag zou ik naar de spelotheek, maar dat liep ook al anders: de gele teletubbie was verdwenen. Ik heb dagen lopen zoeken en de vinder (mijn eigen kinderen) een chocoladereep belooft, maar dat hielp niet! Vandaag heb ik dus de boel nog een keer op de kop gekeerd: de kindjes hielpen heel goed mee, wat ik wel vond was ons kentekenbewijs, gelukkig! Pas vanavond na het eten keek ik in de knutselkast en daar lag Lala achter de tekenspullen. Ik verdenk Mats, maar kan het natuurlijk niet bewijzen :) Hij houd er van om dingen te verstoppen op de meest gekke plekken. Gelukkig kan ik maandag eindelijk het speelgoed omruilen.

Wat een lang verhaal vandaag en ik ben er nog niet, maar dat lees je maar in de volgende (vorige) blog......

Geen opmerkingen: