Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

vrijdag 27 augustus 2010

De eerste week Tante Lies na de vakantie en het begon meteen goed met al die regenbuien....jammer, maar weinig aan te doen.
We hebben ons eigenlijk best vermaakt! Naomi had donderdag twee dvd's mee en dat was een prima afleiding. Want we gaan natuurlijk wel het liefst naar buiten. Vanmiddag hadden we geluk, aan het eind van de middag was het eindelijk droog (en konden de broeken weer nat worden doordat de glijbaan net te laat werd droog gemaakt :) ).

We konden gelukkig dinsdag ook nog even op de fiets naar het gemeentehuis. Maninne moest een nieuw paspoort omdat ze op d'r oude maar 73 cm is.....kleintje :).
Gebeurt er ook eens wat leuks daarbinnen, want er werd wel eventjes opgekeken naar die drie gezellige peuters!!En je ziet dan meteen een glimlach verschijnen........
De foto werd gemaakt op de trappen voor het gemeentehuis Ommen.

De bakfiets is de deur uit en ik gebruik mijn goeie ouwe trouwe fietskar weer, het is nog steeds een geweldig, onverslijtbaar dingetje. Ik vind het zelf trouwens prettiger fietsen, de bakfiets trapte best zwaar......

Het speelgoed is weer erg interessant na zo'n vakantie en alles werd weer opnieuw ontdekt. De kamer lag vol met treinbaan, auto's en keukenspeelgoed. Ook opruimen moet weer ontdekt worden geloof ik.
We hebben een heleboel liedjes gezongen: olifantje, een treintje ging uit rijden, klap eens in je handjes, hoofd schouders, de haan die kraait kukeleku, we maken een kringetje, enz. enz.
Maar ook voorgelezen uit allerlei boekjes. Het was extra gezellig omdat Maninne, Roos en Jonah nog steeds vakantie hebben. Zij vinden het ook leuk om mee te helpen. En voor mij natuurlijk wat gemakkelijker: opruimen, fruit maken, tafel dekken, merel en hugo van school halen hoef ik niet alleen te doen!

Ivan vierde vandaag zijn tweede verjaardag en hij trakteerde op mooie bootjes met een doosje smarties erin, en dat ging erin als koek. Zo goed dat, toen ik even niet oplette, er zomaar 3 bootjes verdwenen. De inhoud kreeg ik niet meer terug.......haha.

Het is te hopen dat het volgende week weer wat beter met Anna gaat. Elke keer dat ik haar zag was ze wel heel vrolijk, maar het zou fijn zijn als ze weer wat meer zelf kan doen. Maar dat komt vanzelf natuurlijk. Ze moet 4 weken in het gips blijven en dat valt mij eigenlijk heel erg mee. Dan kan ze ook weer gezellig komen spelen!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: