Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

dinsdag 23 februari 2010

pasketti en aberopuree in de voorjaarsvakantie

Het is altijd geweldig leuk om met kinderen over hun favoriete eten te praten.
Hier de 'tops' van Hugo, Merel, Jill en Mats.
Hugo:1. Oliebollen 2. spagetti 3. boontjes
Merel:1. paskettie (spagetti), 2. aberopuree (aardappelpuree).
Jill: 1. Patat, 2. pasta met saus.
Mats lust vooral graag kaas, het liefst van z'n brood en ook de korstjes vind hij heerlijk.
Je maakt Mats ook blij met een lekkere appel en vooral met koekjes!!
Liv lust graag banaan uit het vuistje, maar ze is ook heel blij met potjes olvarit.
Vanmorgen hebben we een brood in de machine gebakken, het rook zo lekker en de kinderen waren enthousiast over het rijzen van het deeg (geen vakantie :-)), ze konden het hele proces bekijken door het kijkglas in het deksel. Bij de lunch wilden ze allemaal graag een plakje 'tante lies brood' zoals Hugo het zo mooi zei!
Vanmiddag aten we een koekje bij de thee. (kaakjes met suiker erop) Jill riep enthousiast: "het zijn koekjes met glitters".......
Verder was het vandaag een heerlijke dag en waren de kinderen ontzettend lief en goed aan het samenspelen.
Afgelopen zaterdag had ik dus weer een cursusdag. (Ik volg een studie 'kinder en tienerpastoraat' en krijg lessen over rouw, verslaving, seksualiteit, kindermishandeling, ontwikkeling enz. enz.)  's morgens ging het over rouwverwerking bij kinderen. We bekeken stukjes van de film "UP"; ik vind het echt een geweldig mooie film en je kunt er heel veel uit halen over rouwprocessen (ik hield het dan ook niet droog..)'s middags heb ik enorm moeten lachen bij de les over seksualiteit. Geweldig!! Wat ook geweldig is dat ik het werkstuk heb ingeleverd, dat lucht enorm op!! Nu heb ik tijd voor de belastingaangifte........



Geen opmerkingen: