Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

vrijdag 26 februari 2010

He joh.......rookmelders

De rookmelders doen het allemaal! En dat moet ook wel want dat hoort bij de hele inschrijving in het landelijk register gastouders. En eigenlijk vind ik het zelf ook wel erg fijn dat we door het hele huis rook kunnen melden :-) Merel van 3 jaar hielp me mee om de batterijen in de melders te doen. Ik zag haar zo gezellig naast me zitten op de bank met zo'n batterijtje in d'r hand. Ik dacht terug aan een documentaire over kinderarbeid; er werd een meisje van 3 gefilmd die de hele dag batterijen o.i.d. moest ontleden. Ze zat  in een kamertje, haar handen waren zwart en ook d'r gezichtje. Ze had geen naam maar werd 'he joh' genoemd........Ik moest wel even slikken, wat een tegenstellingen....dat maakt dat je even extra stilstaat bij al die lieve kleintjes die allemaal een naam verdienen. Ik wil me snel gaan verdiepen in het adopteren van een kindje via compassion.

Geen opmerkingen: