Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

donderdag 28 januari 2010

conditie, 'operatie Liv' en slagroomtaart....

Lang geleden, toen ik nog naar school fietste om mijn kinderen weg te brengen, had ik best een aardige conditie. Maar nu ik daarvoor de deur niet meer uit hoef is het maar minnetjes :-(  Vandaag had ik het zweet op mijn rug staan en had ik het gevoel weer wat te doen: een bakfiets met inhoud (en ikzelf natuurlijk!) vooruit krijgen. Dat is een hele klus, vooral met tegenwind, maar voelde vandaag echt heerlijk!! Het is een beetje dubbel, want voor je op weg bent...........wat een operatie!! Vandaag operatie "Liv":
Hoe gaat dat nou in z'n werk? Eerst worden de kinderen lekker warm aangekleed. Daarna een beetje ordelijk naar buiten en naar de bakfiets geleid  en ondertussen goed opletten dat alle wantjes aan, en mutsjes op blijven. Dan om de beurt in de bakfiets tillen en zorgen dat de rest niet "ontsnapt". Dan nog vastzetten, plaids over de beentjes om warm te blijven en daarna de regenkap vastzetten. oh jé: hen ik de deur wel op slot gedaan? Portemonnaie mee? Zakdoeken niet vergeten? Alles goed, dan in z'n 1 op weg naar de speelgoedwinkel. Daar aangekomen de hele boel weer uit de bak tillen en in de gaten houden. Mats hebben we maar in een tuigje met leidsel gehesen om hem beter in de gaten te houden. Noa vond dat wel erg leuk en wilde graag spelen dat hij het paardje was :-) Thyrsa op de arm en hup de winkel in. En wat een verleidelijk speelgoed zie je dan, echt geweldig met die kleintjes! Een kadootje zoeken en snel afrekenen en weer hetzelfde programma. Toen stug doorfietsen naar Jill en Liv.


Wat een welkom onthaal! We mochten niet doorfietsen maar moesten toch echt even taart eten. Mats, Noa en Thyrsa keken wel even de kat uit de boom, bleven eerst in de buurt van Denise en mij, maar al snel waren ze lekker aan het spelen. Mats durfde de taart eerst niet aan, maar zien eten doet eten, dus hebben Mats en ik de taart maar gedeeld. Jill was ook erg enthousiast met onze komst, wat een sprankelend meisje! Liv was nog niet helemaal fit maar genoot volgens mij wel van alle aandacht! Tevreden en voldaan hebben Denise en ik de kinderen weer in de bakfiets gezet en toen was het 'op naar huis'. 

Geen opmerkingen: