Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

woensdag 2 maart 2011

roomboterzandkoekjes



Vandaag met 3 kinderen boodschappen gedaan bij de AH. Altijd leuk om ze door de winkel te zien scheuren met de karretjes. En de boodschappen moeten natuurlijk wel eerlijk verdeeld, want daar wordt wel goed opgelet! Het ziet er voor het andere winkelend publiek wel erg schattig uit. Maar ik moet natuurlijk wel goed opletten dat er niet gebotst wordt J. Want dan is het in een keer niet meer schattig……

Verder was het eigenlijk te koud om lekker buiten te zijn. Binnen keken we een filmpje van Hopla, werd er driftig geknipt uit reclame-speelgoed-folders (met twee jarigen op 3 maart natuurlijk helemaal een hot item), bakten we lekkere roomboterzandkoekjes en tosti’s met kaas.
Het koekjes vormen ging heel leuk, iedereen was er heel serieus mee bezig, dat kon je aan het resultaat wel zien. Maar het was best lastig, want de koekjes bleven plakken aan het zeil, dus moest er een boel bloem aan te pas komen…..je snapt wel wat er dan gebeurt haha. 
De kinderen luisterden allemaal zo goed! Ze snoepten niet van het deeg (behalve mijn eigen kinderen :)) en handen wassen voor en na ging perfect. Na afloop zat ik met het slagveld: de vloer was bezaait met kruimels en bloem, daar kon je nog makkelijk een paar koekjes van bakken……
Zo kom je je dag wel weer door, gezellig dus!




Geen opmerkingen: