Hoi, leuk dat je er bent!

Ik ben gastouder en heb mijn eigen mini-kinderdagverblijf met maximaal 6 kinderen per dag.
Door hier af en toe een kijkje te nemen blijf je op de hoogte van al onze grappige, chaotische en hartverwarmende belevenissen.

maandag 5 juli 2010

waterpokken vs waterpret

Het leek net op een sneeuwbal die van een helling rolt. Klein begin, maar grote gevolgen:
Waterpokken, begonnen met 1 patientje.......
De zaken staan er nu zo voor dat Noa, Jill, Ivan, Naomi en Mats rondlopen met blaasjes en rode vlekken. Een paar kleintjes hebben er flinke koorts bij,voelen zich heel ziek en iedereen heeft natuurlijk veel jeuk. Het is wel een dubbel gevoel: fijn dat ze het nu hebben, maar liever niet met al te veel "bijwerkingen". Volgens mij heeft dan bijna iedereen de waterpokken gehad, Liv zal het vast krijgen van grote zus Jill......
Ondanks al deze nare waterpokkenverhalen is er genoeg leuks te vermelden.
We genieten allemaal enorm van het mooie weer, en ik ben blij dat ik vorige week een badje met eendensproeier heb gekocht. Wat een plezier met een beetje water: scheppen, overhevelen naar allerlei bakjes, elkaar natgooien (de planten doen het nog steeds uitstekend ondanks de droogte!!)
en heerlijk met zwembroek/bikini en op blote voeten door de tuin banjeren!  Wat een geweldige tijd van het jaar is dit toch, ik voel me er altijd erg gelukkig bij :)!

Minder gelukkig was ik met de actie van mijn kinderen: We zaten gezellig buiten te eten toen, aan het eind van de maaltijd, er eentje het onzalige idee kreeg dat het best leuk zou zijn iemand met kleren en al in ons zwembad te gooien.......Je begrijpt het al: Na Levi en Maninne was ik aan de beurt, en jawel: koppie onder hoor...... Het erge was dat mijn lieve echtgenoot niet meer bijkwam van het lachen. En daar moet je dan je hulp van verwachten ;)

Hier een leuk plaatje van ons mooie zwembad voor de kleintjes.
De groten mogen in de voortuin badderen (en "snorkelen").


Geen opmerkingen: